tiden går iaf

Mycket respons på mitt förra inlägg. Fint att folk bryr sig! Tyvärr går det som vanligt bajs att få tag i handläggare och teamledare som jag får nummer till, hen jag ska ringa nu är ”upptagen” till imorgon. Värre var det i augusti när jag fick numret till en som hade ansvaret för vår ansökan som då hade semester till 24 oktober haha alltså på riktigt så verkar ju migrationsverket vara det skönaste stället att jobba på. Alla jag ringer har såna här evighetslånga ledigheter. Goalz.

Annars då.

Lunzor fjunzor fisförnäm är fortfarande snorig och hostig. Nämnde jag att hon var sjuk? Och att jag insjuknat i nån sorts obotlig rabies som ändrar symptom varje vecka? Just nu är det mest illamående, huggattacker i magen och noll aptit jag lider av. Vet inte om det är min kropp som bara gör sig sjuk i ren protest mot vårt jobbiga liv?

Vi känner mest att allt suger och att vi har ungefär fyra lika dåliga alternativ att välja mellan så vi bara låter tiden gå och hoppas på bättre tider. Men det är jobbigt. Ri har dock blivit inringd på jobb så nu är vi i Ao Nang en sväng igen men åker snart tillbaka till byn… antagligen lagom till jag börjar bli frisk så jag kan smittas ner igen.

Ja. Ni ser ju.

Humöret på topp och ser alltid till det positiva som alltid! Bäst jag håller mig borta härifrån tills jag kan komma med lite glada nyheter.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till tiden går iaf

  1. Linda skriver:

    Har du provat med att vända dig till media? Kan det vara av intresse hur jävla illa man blir behandlad som svensk i Sverige? Inte meningen att du ska behöva må dåligt av er situation som hade kunnat lösas lätt.
    Skickar styrkekramar! 💝

    • Tack! ❤ Har varit i kontakt med en person från tv4 men det verkar inte vara prio ett direkt att rapportera om detta och vi är inte av intresse då vi befinner oss på andra sidan jorden. Tråkigt. Klart man vill klaga i media och kanske på så sätt få något att hända

  2. Lisen skriver:

    Frida du kanske redan provat att maila men gom inte gör det. Vår handläggare för sebastian hade ”återkommer efter klockan två” inspelat som telefonsvar, och det sa hon både morgon och kväll vecka efter vecka. tillslut mailade jag istället och då svarade hon på 1 dag. kanske bara var hon, dom verkar ha lite konstiga arbetsmetoder där..

Kommentera

