såhär glada var vi idag

I bilen på väg till Trang igen. Jag var inte supertaggad på att fara till byn på obestämd tid och Luna var mest ledsen för att hennes far är så otroligt dålig på att planera så han lät henne sova middag i två timmar och SEN satte vi oss i bilen vilket resulterade i fyra timmars gnäll och så lite panikskrik från mig när jag tyckte att vi skulle ta paus.

Sen var vi lite ledsna över att min mamma åkt hem också såklart och sörjde det genom att äta upp hennes salta pinnar/kringlor, Luna hälsar och tackar och var glad att få snacksa tillsammans med mig. Hon har börjat fatta vad vi gör när vi snacksar nu, så fort man kommer hem med en påse rusar hon fram och säger am am och rafsar och kollar vad man har med sig. Lillfisen. Dock så vägrar hon äta alla godsaker hon blir bjuden på, fick ex kaka nu när vi kom hit men hon ville hellre hålla i ett pappersplan och jaga katterna. Hur länge håller detta??

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till såhär glada var vi idag

  1. Frida R skriver:

    Hej. Jag har en fråga angående språket.
    Vilket språk pratar ni med luna?
    Pratar du svenska och Ri thailändska? Och du och Ri pratar engelska med varandra? 🙂

Kommentera

