när ska man hinna leva då?

Det var ingen som önskade oss lycka till igår så vi hade tyvärr ingen tur. Vi har lyckats registrera vårt äktenskap på Ampur iaf. Tjoho. Sen saknade vi bilder på vårt hus och oss i varenda rum i huset framförallt i sovrummet, de visade fina exempel på andra faranger som stolt visade upp sina stora ståtliga hus med staket runt och ljusa fina sovrum där aircon glänste i bakgrunden… Vad ska de säga när vi ba ”ehhh vi kan inte ta bild på husnumret för det finns inget nummer på huset där vi bor? Och det är svårt att ta kort i sovrummet för det hänger myggnät överallt så det är jobbigt att öppna fönstren och lysröret räcker inte ända bort till sovhörnan så man ser knappt nåt i mörket. Resten av huset är bara mörkt. Period.” Och det kommer att se ännu omysigare ut om vi tar kort med blixt och då får vi väl avslag på ansökan för inte kan de tänka sig att det bor en farang i det här olyxiga huset?? Jaja. De ska ju även komma hit på besök och se att vi verkligen bor ihop på riktigt. Blir spännande.

Sen saknade vi en massa andra papper också för att min man faktiskt är ännu mer envis än jag och vägrade kolla upp det innan vi åkte så nu måste vi lösa detta illa kvickt. Vi har till den 3 december på oss att samla ihop allt vi behöver och åka till immigration igen.

Sen ska hyran betalas. I förrgår. Men vi är inte i Ao Nang ju och kan inte lämna Trang innan mitt visumproblem är löst. Och när visumproblemet löst sig är det nästan dags för oss att åka till Bangkok för att Ri ska gå på intervju på svenska ambassaden. När ska han hinna hitta ett jobb och tjäna ihop lite pengar så vi kan betala 8000 baht i månaden för ett hus vi inte kan vara i?? Weeehooo ikväll är jag på lite dåligt humör.

Och Luna har pipit hela dagen lång (japp en ruskigt lång dag, hon vaknade klockan sex) och har varit klistrad på mig exakt varenda minut. Tror hon är lite sjuk, såklart eftersom hon blir sjuk varenda gång vi åker hit.

Jaja. Jag har iaf en stor skål med guacamole i kylen som jag tänkte äta nu ikväll men klockan är över tio och jag har inte lyckats ta mig ifrån Luna än för att ta en dusch. Så den får vänta och förgylla min morgondag istället.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till när ska man hinna leva då?

  1. boel olsson skriver:

    vilken otur ni har, det verkar helt sjukt att det ska vara sååååå jävla krångligt,Ska verklige lycka till till nästa gång.Du får durscha med dottern i famnen(skoja bara) men bättre lycka nästa gång i alla fall kram

  2. Connie skriver:

    FY FAAAAAN!! Va störigt. Förstår inte att det ska vara så otroligt krångligt.
    Jag och min man hade en tid igår för att fixa lite byråkrati (hans uppehållstillstånd i Spanien). När vi kom dit så visade det sig att adressen inte ens fanns. Bara att åka hem igen och försöka boka en ny tid på nån annan adress. Suck!

Kommentera

