lunas kulinariska resa

Spännande va! När man tar sig tid och googlar och experimenterar ihop något smakrikt och letar ingredienser i flera dagar och kokar, mosar, knådar, bakar och steker i timmar så rör hon inte maten. Men detta! Kokta grönsaker och en liten simpel äggröra med riven ost på det slukar hon. Aja. Tar ju inte lång tid att laga maten iaf.

Snart ska vi åka till Ampur och skriva in Luna i Ris husbok och jag ska kanske också få en gul bok. Hohohoo. Tänk va, nästa steg är att bli thailändsk medborgare vilket verkar vara en lätt process (hehehe nerå men lättare än jag tidigare trott) men det får vi se i framtiden. Först ska vi till Sverige! Och trivs vi inte där så får jag väl tänka över mina alternativ.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

