jag längtar ”hem”

Idag längtar jag till Sverige som bara den. Fick en flash hur jag skulle kunnat fira jul i år om inte migrationsverket var så efterblivna, då hade vi julbakat och myst och firat jul på riktigt i Sverige. Med familjen.

Men nu är det inte så och jag är återigen så trött på att vara här. Det går verkligen i vågor och nu tror jag en dålig period börjar igen, jag är så trött på att vänta på tillstånd och att dela med mig av allt i mitt privatliv till myndigheter och ändå inte få ett skit tillbaka. Jag är trött på att vara en bebis som inte kan nånting här i byn. Jag är trött på det här stället! Om jag ska tvingas vara i Thailand mot min vilja så tycker jag att jag iaf borde få ha ett hem att trivas i men så är det inte. Just nu trivs jag helt ok i Ao Nang men där kan vi inte vara pga visum- och jobbproblem. Och här går jag under om jag inte får ett eget hus att bo i SNART! Ett eget hus skulle lösa otroligt många av våra problem men vi kan inte bygga ett hus nu pga NOLL pengar och dåligt väder. Vi hade en plan som verkar gå åt helskotta nu efter 30 timmar konstant regn.

Och fan. Där gav Lunas kusiner henne choklad. Alltså jag blir galen!!!! Och tar ut all min ilska på Ri.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till jag längtar ”hem”

  1. boel olsson skriver:

    tråkigt att dom inte kan respektera dig angående Lunas ätande (inget barn behöver godis)hoppas det blir bättre för er och att ni får en bra jul alla fall

  2. Mamma skriver:

    Kom hem då

  3. Malin skriver:

    Förstår precis, är själv gift med en thai å vi har barn.. Blir mkt krig mellan oss när hans familj inte fattar om hur enkla saker som helst!!
    Men skit i å skäll på Ri, säg ÅT dom istället så dom KANSKE fattar att du menar allvar med vissa saker. Men de är inte lätt puuh matt man blir på dom.. Lycka till 😉

    • Ja jo båda vi säger åt dem men de ”tycker synd om Luna” när hon inte får smaka godis, de vägrar inse att hon blir lika glad av att få tugga på en böna. Jaa matt blir man verkligen! Socker är nyttigt för barn men GUD NÅDE DEN SOM LÅTET BARNET FÅ EN REGNDROPPE PÅ HUVET!! Och Stackars Luna måste sitta fastspänd i bilen MEN OOJOJOJ HON FÅR INTE PLOCKA UPP EN SANDIG STEN FRÅN MARKEN 😱😰
      Haha olika prioriteringar… men Ri är ändå på min sida så det är skönt. Det är väl smällar man får ta när man gift in sig i en thaifamilj antar jag 😉 finns ju fördelar med det också såklart!

Kommentera

