översvämning

Översvämningar alltså. Varje år. Och folk för jämt. Usch. Det är hemskt och så svårt att förstå för visst det har regnat jävligt mycket i drygt två dygn och det har forsat vatten här utanför som förstört en del för oss men idag är marken nästan torr igen och allt har återställts. Och då är vi en en av de värst drabbade kommunerna. Men vi har väl tur.

Min bebis har tur som fått gummistövlar ändå från sin syssling i London så hon kan traska omkring. Hon ogillar blöta fötter numera för hon har gjort kopplingen blött=halt. Ja. Man kan säga att hon halkat på blött golv ganska många gånger. Senast idag efter middagen gled hon över köksgolvet ändå fram till matbordet där hon lämnade ett 20 cm lång blött avtryck från hennes dreggliga mun som gled längs bordsbenet. Stackarn. Tillbaka till väderrapporter, det har slutat regna och mitt humör har börjat vända en pyttesmula. Kanske med hjälp av vetskapen om att om tre dagar åker vi till Ao Nang där jag ska duscha varmt, gå naken från duschen till sovrummet, baka, laga mat, äta vad jag vill, pyssla, tvätta mitt gula hår med silverschampo, göra en ansiktsmask, klippa mig? Ta en massage, få ordning på Lunas matrutiner igen osv osv osv.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

