jag orkar inte mer nu

Jag har bestämt mig för att nu är min tid i Thailand över. Jag ska hem till Sverige. Med eller utan man. Hemskt va?

Jag har kollat flygbiljetter och gråtit av ångest för att jag är en sån hemsk människa som tänker ta mitt barn ifrån sin pappa och hans familj men jag måste göra det för att känna mig bättre. Jag orkar inte leva i detta vakuum och sitta på min ändå och vänta tills det blir kväll så jag kan gå och lägga mig igen.

Det känns fruktansvärt att åka ifrån Ri och lämna honom här och veta att han VILL följa med men att han inte får för att migrationsverket är så jäkla dumma i huvudet och förstör vårt liv tillsammans.

När jag ska åka är ännu oklart men för mig känns det som att the sooner the better. Så känns det dock inte för Ri så vi får se vad vi kommer överens om. Fy satan vad det här är jobbigt, tänk på det alla ni som tänker flytta till andra sidan jorden och bli kär. Gör det inte. Välj en tråkig svennebanan. Gör det enkelt för dig och slipp lida.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till jag orkar inte mer nu

  1. Louise skriver:

    Gud vad jobbigt det måste vara!
    Ni gjorde en inifrån ansökan va? Borde inte Ri fått stanna i Sverige under handläggningstiden då? Har läst om andra som fått det men migrationsverket är ju dumma i huvudet så kanske inte är så längre..

    • Jo det hade han fått stanna om Migrationsverket kunde utbilda sin kundtjänst 😖 Först sa de att han fick ansöka från Sverige men sen när jag pratade med en annan sa de att han absolut inte fick stanna utan skulle bli svartlistad om han gjorde det! Och sen nu vet ingen vad som sker. Intervju nästa vecka dock! Så NÅGOT händer ju iaf även fast det är jag som tjatat och tjatat mig till den där intervjun

  2. Sofie skriver:

    Usch 😦 Håller alla tummar att det kommer ordna sig för er snart! Kramar!!

  3. boel olsson skriver:

    för din och din dotters skull är det nog bra att resa, Ju bättre du mår ju bättre mamma !!!! Barn har en förmåga att känna när man inte mår bra.Ri är en vuxen man ,klarar säker att vänta på migrationsverket (han får försöka tjata på dom)lycka till inget är lätt här i livet lycka till kram

  4. Connie skriver:

    Så tråkigt att höra, men ni måste göra det som är bäst för er. Hoppas att det löser sig snart!!

Kommentera

