intervju avklarad

Vi är i Bangkok sen igår och har idag varit på svenska ambassaden och Ri har gjort sin intervju för uppehållstillståndet. Måste dock översätta några papper åhh grrr orkar inte vi har inte råd!!! Sen blev de lite griniga över att han lämnade in mitt personbevis och Lunas personbevis på svenska… de ville ha det på engelska?! Alltså vad är grejen med att svenska ambassaden och konsulatet här i Thailand inte verkar kunna svenska? Har inte sett en enda svensk som jobbar på varken konsulat eller ambassaden.

Aja vi har iaf tagit oss runt en hel del med skytrain och inte åkt fel en enda gång. Tack vare mig. Ri är ju seriöst den sämsta människan på hela jorden på att hitta och följa vägbeskrivningar. Så sjukt underligt att en människa som helt och hållet saknar lokalsinne kan få vara guide. Aja i vår familj är det jag som är guiden. (Tro inte att jag skryter om hur bra jag är för det är jag IKKE!)

Men nu är Luna övertrött och kan inte somna så det blir ingen nattmarknad som planerat ikväll.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till intervju avklarad

  1. Madelen skriver:

    Lycka till nu! ✊

  2. Ellinor skriver:

    Gud vad skönt att ni äntligen fått komma dit nu, hoppas allt vänder nu! Lycka till ☺️

  3. Connie skriver:

    Håller tummarna för er. Hoppas det går fort nu!

Kommentera

