bangkok

Vår lilla fastfoodunge har nu ätit på pizza company! Hon åt dock mest majsen från pizzan… och russin. Jag är så ovan vid att hon sitter i en matstol bredvid oss vid ett matbord men jag tycker att det är SÅ GULLIGT!!

Vi har varit i Bangkok flera gånger men aldrig gjort nåt, bara varit där en jättekortis och inte tagit oss runt förutom med taxi men den här gången blev vi först upphämtade av P’ Pat och han visade oss runt och lärde oss hur man åker skytrain osv. Och det var ju jättelätt! Känner att jag har mer koll på den än Stockholms krångliga tunnelbanesystem.

Så förutom att hänga med P’ Pat (förstår inte att jag var rädd för honom förr? Han jobbade med Ri när vi träffades och han skrek alltid på mig att jag skulle betala när jag åkte med deras båt varenda dag 😵 vilket tydligen var ett skämt…) så tog vi oss till en marknad! Woho second hand-shopping för pengar vi inte har! Luna lyckades även med att ramla på exakt samma sätt som förra veckan och slog därför upp sitt lilla sår ovanför ögat så det började blöda igen plus att hon fick fler skrapsår på och under ögat, näsan och läppen. Lillfjärtis.

Sen åkte vi taxi en gång och jag satt och kallsvettades hela resan pga att Luna inte satt i nån bilstol och chauffören körde galet. Puh vi överlevde och nu blir det inga fler resor utan bilstol.

Lunas nya favoritlek. Putta runt den här väskan som tyvärr välter om man inte hjälper till att hålla i = man får ryggskott. Sen var hon en ål på flyget, sov inte en blund och skrek rakt ut flera gånger – både av glädje och av ilska. Känns fint att hon inte känner sig blyg inför andra människor och att hon inte känner att flygningar begränsar henne… med tanke på att vi flyger till Sverige på fredag!!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till bangkok

  1. Louise skriver:

    Men lilla sötnosen! Ja alltså hon är ju sjukt söt i stolen 😀
    Kul för er att få fira jul i Sverige 🙂

  2. stinasbucket skriver:

    Så söt lite unge ni har. Ja men är det inte konstigt att de kör som galningar oavsett vem som sitter i bilen, det verkar som om de inte respekterar andras liv.

  3. Sofie skriver:

    Yey. Flyger ni allihop till Sverige? 🙂 håller tummarna för det

Kommentera

