det är jag och luna nu

Ok inser nu att jag inte skrev ut allt och att det verkar som att intervjun gick finfint och de bara *smack* stämplade välkommen i Ris pass och så bokade vi flygbiljetter till Sverige. Riktigt så var det inte.

Intervjun gick jättebra som väntat, Ri sa att de knappt ställde några frågor utan bara bad honom att berätta om oss, om hur länge vi bott ihop, vart vi bott, vad jag jobbat med och pluggat, när jag rest till Sverige osv. Tog ca en timme och 20 minuter. Uppehållstillståndet kommer dock att dröja upp till ett år till påstår de.

Men samma dag vi flög till Bangkok kom vi överens om att jag och Luna skulle åka i förväg till Sverige pga att vi har NOLL pengar, jag trivs inte, vi har fasta utgifter på ca 16 000 baht i månaden och en inkomst på ca 800 baht när vi är i Ao Nang. Det funkar inte. Det leder till att vi är oroliga, bråkar och går runt och är olyckliga för det mesta så nu ska Ri skära gummiträd hemma hos sin mamma, sälja bilen och bygga klart vårat hus medan jag och Luna försöker ordna upp saker i Sverige och om allt går som vi planerat så kan Ri komma efter så snart det bara går! Om inte med ett UT-kort i fickan så med ett besöksvisum fastklistrat i passet!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

