sverige

Vi överlevde resan hit, jag var otroligt flygrädd för första gången i mitt liv och planet gungade från sida till sida när vi landade i Sverige så jag trodde att vi skulle dö på mållinjen. Men det gjorde vi inte.

Vet dock inte vad jag skulle gjort utan bärselen. Vad gör föräldrar utan något att bära i??? Hörde föräldrar prata på flygplatsen och de sa ”ja vi köpte ju också en sån där bärsele när hon var nyfödd men det är ju så onödigt, man använder den en gång sen ligger den bara och skräpar” och jag stod där och tänkte ????? Ja just det i Sverige kan man ju använda barnvagn MEN HUR FÅR DE SINA BARN ATT SOMNA UTAN SELE? Selen är dessutom perfekt att använda som babyjail när barnet vill springa över hela flygplatsen och pilla på varenda sak som finns till försäljning.

Luna var iaf en fena på att flyga, hon sov en stor del av tiden och när hon var vaken satt hon mest Still och åt frukt och lekte med lite leksaker. Andra barn skulle motioneras i gångarna såg vi men Luna var nöjd med att sitta still för första gången i sitt liv.

Jetlaggen vi fått är däremot inte att leka med, jag fattade typ inte ens vad jetlag var innan jag fick Luna och det verkar bli värre ju äldre hon blir. Eller ju äldre jag blir? Lyckades igår hålla mig vaken till halv nio… annars har vi gått och lagt oss 18-19 båda två. Jag vill typ kräkas varje dag efter kl 17 pga att jag är så trött, ögonen går i kors och ändå sover vi till typ halv sju så det borde ju vara lugnt.

Luna har utöver det skaffat tand nummer fem och nummer sex är på väg och det gör fruktansvärt ont. Om hon leker är det ok men så fort nåt lite jobbigt sker, typ påklädning av ytterkläder så bryter hon ihop totalt och blir så ledsen som jag aldrig sett henne förr och hon blir helt otröstlig och jag vill också gråta då. Så vi stannar hemma nu tills allt känns bättre.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand, sverige. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till sverige

  1. Linda skriver:

    Köpte en vagn innan bebis var född, som tur var en begagnad för 500 kr, den står bara och samlar damm!
    Hade ALDRIG klarat mig utan vår Tula-sele, felet jag tror många gör är att köpa en Baby Björn, inte så värst ergonomisk att bära i och inte skön för bebis heller.
    Och det bästa av allt är att det är puss-avstånd till bebis hela tiden! 😍
    Hoppas ni har det bra i Sverige och att mannen får komma snart! 🙏🏽

    • Jaa men precis! BabyBjörn ser ju så sjukt omysigt ut för både bebis och bäraren plus att man inte kan amma i den, min bästa grej jag lärde mig 2016 var amning i sele! Underbart.😍
      Tack, det hoppas vi med ✊

Kommentera

