snorfest

I torsdags drog Lunas snorfest igång, lagom till vi skulle träffa panggravida Ellinor och Hugo så de fick inte komma in till oss utan vi körde lek och fika i parken. Sen var hon frisk på fredagen och sen kom snoret tillbaka i morse lagom till att vi skulle iväg och bada så vi fick ställa in badet.

Gick vilse i Nacka med Elin istället. Satan vilken skranglig vagn vi har 😂 ingen off road-kärra direkt. Jag LOVVAR vagnen dock, om jag bara kunde hitta typ exakt denna men med lufthjul och fjädring så var jag nöjd 4-evah. Finns den?

Känns som att det blivit vår redan vilket gör mig lite ledsen, vill ju ha vinter och snö! Vill att Ri ska komma hit så vi kan leka i snön alla tre. Men Ri kommer väl typ aldrig få komma hit, har jagat migrationsverket hur länge som helst nu men alla bara skickar mig vidare till nästa onåbara teamledare. De försöker allihopa övertala mig att det inte finns något att göra utom att VÄNTA för det kommer att ta två år säger det. Så jävla orättvist. Jag hatar dem så jävla mycket. De ljuger för mig och slingrar sig och ignorerar mina frågor och skickar mig vidare och kvar sitter jag och känner mig DUM som hela tiden ändå trott att vi inte skulle vara de där olyckliga satarna som måste vänta långt över ett år. Kanske två. Men vi verkar vara dem och jag var visst den korkade jäveln som åkte hem till Sverige för att förbereda men vad fan ska jag förbereda för när jag aldrig nånsin kommer att ha råd att försörja oss tre på ett ynkligt studielån? Och inget bostadsbidrag kan man få heller förrän Ri fått UT och personnummer. Det är ju NU vi behöver hjälp! Sen när han fått UT har han ca 200 föräldradagar att ta ut som jag sparat och planerat för att få ekonomin att gå runt.

Men det är det ingen som bryr sig om.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand, sverige. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till snorfest

  1. Linda skriver:

    Åh vad synd jag tycker om er. 😢 Kan du inte försöka jobba istället för att plugga så länge? Så du får en inkomst. Är du med i Fb-gruppen: i väntan på familjen? Där kan du få råd och tips. Varm kram till dig. 💕

    • Får ändå bara skitjobb och tjänar inte så mycket mer ändå känns det som. Känns som att jag bara skjuter upp problemet till framtiden plus att nu känns det som att Ri inte ens kommer få komma hit på besöksvisum och då kan jag varken plugga eller jobba för jag tänker ju knappast skicka Luna till Thailand för att kunna jobba.
      Ja jag är med i den men känner mig typ bara mer uppgiven där för det finns ingen som är i samma situation som oss utan alla bara får sina UT och klagar på att de fick vänta i ett år 😢
      Äh det går i vågor det här, kommer ju att lösa sig nån gång men jag får panik av bara tanken på att livet ska behöva stå still i flera månader till och så är jag rädd för den dagen Luna slutar fråga efter sin pappa.

Kommentera

