vi har fullt upp

Det har snöat. Vi har jagat gardiner. Satt upp en gardinstång som blev sned. Försökt sätta upp rullgardin utan resultat. Åkt pulka. Insett att Ri och Luna måste köpa nya skor. Köpte en mätsticka och gjorde upptäckten att Lunas vinterkängor var en halv centimeter mindre än hennes fot. Opsi. Mom of the year. Så nu har hon vårskor i slasken.

Vi har köpt en soffa. Vår säng har kommit och vi lyckades montera upp den med Lunas… eh.. hjälp. Utan att bråka. Ri har blivit förkyld och frisk men lyckats snora ner mig och Luna. Hon äter nästan inget annat än bröstmjölk och vattenfärg.

Jag har bakat bröd och storhandlat och planerat billiga middagar. Utforskat Vårberg och insett att alla hus här är så jävla fula?? Insett att Nacka är en väldigt fin förort som jag SÅ GÄRNA VILL ATT LUNA SKA VÄXA UPP I.

Nu jävlar ska vi göra allt vi kan för att Luna iaf ska få börja skolan i Nacka eller Värmdö, innan dess lär vi inte ha råd att flytta men vi har ett mål. Vi har något att jobba för och det är väl det jag ska tänka på istället för att gråta när jag börjar plugga om fem dagar. Usch. Ångest ändå. Lämna min lilla lilla bebis som jag vill vara med varenda sekund varenda dag resten av mitt liv. Buhu.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till vi har fullt upp

  1. Louise skriver:

    Kul då har vi samma mål. Fast jag får ångest bara jag tänker på det då det känns omöjligt att kunna spara så mycket att man har råd att köpa.. 6 år till i bostadskön kanske ger något dock 😜🙈

  2. Jaa usch man får bara hoppas på det bästa! Hur länge har du stått i bostadskön? Min kompis fick lägenhet i Saltsjö-Boo nu i början på året och hade typ stått i kön sen 2005/2006. Jag hade kunnat få en lägenhet i Älta helt nyrenoverad och jättefin men dyr hyra, 7800 sek men jag har ändå ”bara” stått sen 2008. Det finns hopp!

Kommentera

