hemma igen

Här sitter vi i vårt nymålade och nytapetserade hem. Jag fick panik av alla fula tapeter vi fick välja mellan och överlät jobbet till Ri och kom hem hit positivt överraskad?? Jag som aldrig låter honom väja saker för jag tänker att han alltid gör fel. Haha skön inställning till sin man jag vet, jag är en underbar människa att leva med. Men tänk alltså att ibland händer det att jag släpper kontrollen och det sker UNDERVERK!?

Dock så har vi inga dörrar, skåpluckor eller lådor i hela lägenheten. En dröm för Luna. Inte så mycket dröm  för oss. Härligt också att det är långledigt och påsk så att vi får vänta på leverans av nymålade dörrar och luckor till tidigast tisdag nästa vecka. Woho.

Idag är det skärtorsdag! Lunas och Ris första påsk! Vi har ett tunt spretigt påskris som vi ska dekorera, vi ska måla ägg och baka och klä ut oss till påskkärringar.

Och nu ska jag gå och skita utan toalettdörr. Luna gillar att hon kan hjälpa till att stänga toalocket och dra ut och servera papper när man sitter där och häckar… Ri. Not so much.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

En kommentar till hemma igen

  1. Reidun skriver:

    Glad påsk i det nya lägenheten;)

Kommentera

