SFI

Lunziebaboonzie älskar att hjälpa mig plugga. Skriva på datorn och göra spännande anteckningar i mina böcker. Så gött med läxhjälp. Snart får hon även hjälpa sin lille far som idag har varit och registrerat sig för SFI och börjar plugga svenska jättesnart! Så kul! Han har även varit på en testlektion på öppna förskolan och provat SFI för föräldralediga så jäkla bra grej! Men han ska börja med att gå en introduktionskurs utan bebi eftersom jag just nu inte går i skolan på förmiddagarna så kanske han kan lära sig lite grunder innan han går vidare och stajlar loss för de andra på förskolan. Nu blir det hårdplugg fem dagar i veckan, han kommer gå i skolan mer än mig.

Jag är så glad att han får börja genast för vi var helt inställda på att det skulle vara flera månaders väntetid men en av fördelarna med att bo i orten är ju att ingen kan svenska här haha. Så det finns gott om språkcaféer och SFI-kurser typ tre minuter från vårt hem.

Och idag fick vi tillbaka våra skåpluckor, lådor och DÖRRAR! Äntligen kan man få skita ifred och stänga sovrumsdörren så solen inte lyser rakt in klockan fem på morgonen eller när den nu går upp. Tyvärr är det en hel del annat som måste fixas, typ slarvigt spacklade väggar, omålade ytor i köket, färgkladdig hatthylla i hallen och flammig tapet i köket. Mm Ri kallar mig fröken petnoga men han har ju inte sett räkningen som skickats till mig…

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

