sämsta veckan

Det har regnat och snöat varannan timme sen igår. Vi har haft redovisning i skolan. Tunnelbanan stannade inte i Vårberg igår pga halt spår?? Och den var försenad idag så jag kom sent till skolan. Det är för kallt för att duscha. Jag har typ PMS x1000000 eller nåt för FASEN vad trött jag är på livet idag alltså. Kokade när den otrevliga snubben i postaffärn sa att jag inte fick betala 10 spänn med kort, vände mig om och väste kukhuvve på vägen ut… Eh. Gick till nästa ställe där killen i kassan sa samma sak och jag bara HEJDÅ och eventuellt utstrålade ilska så han blev jätterädd och sa att han skojade och bad om ursäkt osv. Han vände ändå mitt humör lite. Ok dag i skolan ändå. Fick kladdkaka.

Fick även besök av min kära mor som hade shoppat sommarkläder till mitt barn… önsketänkande. Alla behöver nog lite uppmuntran i det här höstrusket. Tyckte jag med så istället för att plugga satte jag igång att baka!

Mazarinkaka med kardemumma! Har fått för mig att jag ska prova att baka nya grejer och jag hade en mandelmassa som jag råkat köpa när jag skulle köpa marsipan till påsk men någon har använt upp alla äggjävlar!!

Så smeten fick åka in i kylen igen och jag tror att trots att jag egentligen borde plugga bara ska släcka ner här hemma och gå och lägga mig nu klockan nio. Kanske vakna upp till en ljusare morgondag!

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

