vad gör man när man typ kan göra vad man vill?

Jaa… vad gör man… borde kanske plugga men jag vet inte? Är så osugen på att fortsätta min utbildning, tyvärr blir jag mer och mer osugen för varje dag som går. Vi är typ tre? klasser som delar på en lärare. Vi har inget kök att vara i så kan inte ha några praktiska lektioner under denna PRAKTISKA utbildning? Jag har också efter att ha träffat en otroligt opeppig person blivit helt oinspirerad till att arbeta som bagare och konditor. Jag vill ju bli förskollärare?!?!?! Men jag var för feg för att söka. Hade ju inte pluggat på åtta år och var livrädd för skolan. Vet inte hur man skriver en uppsats? Sist jag gick i skolan satt jag längst bak i klassrummet och ritade i mina anteckningsböcker. Om jag ens var där. Kanske prioriterade att sova, leka med nån kompis eller gå ut och partaja. Men nu har jag provat på det här och tror att jag faktiskt KAN! Så just nu känns det som att jag bara slösar min tid och drar på mig ett onödigt studielån för jag kommer ändå att söka till förskollelärare i höst och kommer jag in så borde jag väl bara börja då efter jul? Och skitelita i det här tjafset? Sluta redan nu? Och skaffa ett jobb så vi slipper kämpa med 11 000 kr i månaden för tre pers?

Gah. Vad gör man. Är så velig och otaggad. Och rädd för att välja fel. Och rädd för att slösa min tid. För på ett sätt älskar jag den här utbildningen som gör att jag får vara med Luna så himla mycket, skulle jag jobba så skulle jag vara borta från henne betydligt mer än 15 timmar i veckan.

Men jag tror inte jag vill bli bagare ändå. Eller? Så svårt att veta när man aldrig ens fått sniffa på en liten sketen kavel? Får se hur det blir den dagen jag får kliva in i bageriet och knåda en liten bulle med min lilla nytvättade hand.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till vad gör man när man typ kan göra vad man vill?

  1. Erika skriver:

    Följ ditt hjärta, så brukar resten lösa sig 🙂

  2. boel olsson skriver:

    tycker det låter som du redan bestämt dig,Klart du ska utbilda dig till det du vill jobba med,lycka till

Kommentera

