jag som tungviktare

Hoppa när man väger över 70 kilo och är gravid i vecka typ 34..? är inte lätt. Satan vilket framfall jag nästan fick. Men vad gör man inte för en bild? Som inte ens blev bra. Kolla vad Ri svävar som en liten fjäder bredvid elefantmamman. Man är inte smidig som gravid alltså. Och det märker man inte förrän efteråt? När man sitter hemma och tittar på bilder och bara herreguuuuuud hur blev jag sådär fet??? 

Brukar tänka på det när jag handlat mat och bär typ tio kilo matkassar hem och upp för alla trappor, det gör ont i benen! Och jag gick runt och bar på 73 kilo den sista tiden innan jag lyckades krysta ut den lilla lilla klumpen bebi. Blev ju inte mycket bättre efter det, barnmorskan sa ju att moderkaka och fostervatten och allt vägde typ tio kilo som försvinner på förlossningen. Tillåt mig att: HAHAHHAHAHAHAHHAHA. Det försvann ju utan ansträngning med tiden men ändå. Vägde mig när jag kom hem från BB och vägde typ 2,9 kilo mindre än jag gjorde som gravid. Jag hade nog ingen moderkaka eller fostervatten. Eller så blev det kvar där inne.

Aja. Hur som. Hur coolt är det inte med bebisar?!?!?! Att de ploppas ut ur snippan på en och innan de kommer ut har man inte en aning om vilka de är. Tänk att när bilden ovan togs kallade vi Luna för Ebbe och var 99% säkra på att hon var en pöjk men levde på hoppet att hon var en flicka och därför sa vi ”hon” om henne. Vi undrade SÅ hur hon såg ut och när hon föddes såg hon så bekant ut men samtidigt som ingen jag nånsin sett innan.

Tänk om vi inte hade haft Luna, vad hade vi då gjort idag? Fy satan vad tråkigt livet hade varit.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

