tydligen sommar idag igen

Idag var jag ledig från skolan woho. Eller hade en inlämning som jag blev klar med igår så var ju typ ledig. Så på eftermiddagen åkte vi till Skatteverket på Kungsholmen för att hämta ut Ris ID som äntligen blivit klart. Vände dock så fort vi såg den EVIGHETSLÅNGA KÖN UTE PÅ GATAN. Vi har redan köat en gång i tre timmar för att få lämna ett papper och tänker inte göra det igen på årets kanske sista soliga dag. Får åka dit nån morgon istället.

Traskade ner till Rålis istället och hittade nån sorts jätterolig parklek där vi lekte jättelänge. Eller Luna lekte väl mest och försökte få med oss som försökte gömma oss i skuggan pga värmeslag. Jag klädde mig alltså i svarta höga jeans, höga Converse med tjocka strumpor, t-shirt, hoodie och jeansjacka… Eftersom vår lägenhet är ca 14 grader året om verkar det som så klär man sig för vinter jämt och idag var det 23 grader ute klockan sju på kvällen… Aningen varmare klockan tre på eftermiddagen alltså.

Men vi överlevde och promenixade typ Långholmen runt, köpte en glass som jag tappade på marken (ja jag grät) och bestämde mig för att nu måste jag dra ner på godsaker innan jag kväver Ri i sömnen eller nåt.

Btw så blev jag glad idag när en mamma kallade Luna för ”han”, jag har haft lite ångest över att vi börjat klä Luna så stereotypiskt tjejigt men det verkade inte hon tycka då 🤔

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till tydligen sommar idag igen

  1. Marianne skriver:

    Alltså, Waow va Luna är lik sin pappa! En liten fråga, får tösen några syskon i framtiden 🙂
    Trevlig sommar! / Marianne

Kommentera

