Mm jag tror nog att det bor en liten indier i var och en av oss i den här familjen. Tikka masala i mitt ❤ för alltid. Sörjer att vi inte är i Ao Nang och kan äta världens godaste palak paner. Var kan jag äta det i Stockholm? Tom mitt barn är en liten indisk rackare.

Mm hungrig nu. Tänk om jag nån dag får åka tillbaka till Indien…

Först ska jag skaffa jobb till både mig och min man! Vi gör ett nytt försök på Arbetsförmedlingen imorgon igen.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till

  1. Louise skriver:

    Hoppas ni får hjälp av arbetsförmedlingen. När jag skrev in Bank där förut så var det enda de gjorde att skicka ut brev med förslag på jobb att söka… helt orimliga jobb ibland 🙈😜

    Jag har vän som jobbar på Sawadee i Kungshallen där de brukar söka personal ofta. Men nu har de stängt sin restaurang i kista så just nu har de för mycket personal. Men jag vet att Ho’s thai på hornsgatan ofta söker personal och svenska är inget krav 🙂 även Waan Thai på St eriksgatan brukar söka rätt ofta. Jag skulle skriva ut ett litet cv och åka runt till massa thairestauranger och prata med dom direkt 🙂
    Är Ri med i fb gruppen ห้องงาน Jobb för alla ? Där kan han lägga upp att han söker jobb så kanske det dyker upp något 🙂

Kommentera

