nu börjar vår favoritsäsong


Det har blåst förjävligt de senaste dagarna här och idag när vi skulle ut och cykla i skogen kunde vi inte det för en massa stora träd hade vält längs hela vägen.

Men tack vare lite omvägar lyckades vi (eller ska jag säga min thailändska man som har ett öga för ätbara saker i naturen?) hitta en jävla massa fläder. Så mycket att vi tyvärr inte kan ta hand om all just nu så vi provar att frysa in. Två blåbär hittade jag iaf till den här smurfen.

Hon gav världens gulligaste smajl när hon fick dem av mig så nu LÄNGTAR jag tills jag kan släppa henne lös i blåbärsskogen. Hon kunde ju plocka själv redan förra året men i år hoppas jag att hon får chans att förfina sina kunskaper och leva upp till sitt rykte som thai.

Det här inlägget postades i Mitt liv i thailand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

